söndag 19 februari 2012

Att återuppliva en blogg.

Jag har försökt blogga vid ett flertal tillfällen. Man kan nog sammanfatta det och säga att det har gått sådär. Nu har jag iaf bestämt mig för att det ska fungera, så nu gör vi ett nytt försök med den här bloggen. Det här är min blogg. Det är trevligt om du läser den, men jag skriver mest för min skull. Förhoppningsvis kommer jag skriva regelbunden, men jag vågar inte lova någonting. Den här bloggen handlar om sånt som intresserar mig. Mest om mat och nagellack. Lite om pyssel. Kanske om politik. Eventuellt om existentiell ångest, om jag får någon sån vill säga. Ja, om det jag känner för alltså. Eftersom jag inte alls kan bestämma mig för om jag helst vill blogga om nagellack eller mat.

Det här med att fota är inte riktigt min grej. Jag har förstått att det är dåligt om man vill blogga. Så ni får foton ändå. För dåliga foton är bättre än inga foton, tänker jag. Men ni kommer inte vilja läsa det här på grund av de snygga fotona. Om ni vill läsa alls vill säga.

Jag som skriver här heter Ellika. Jag är 24 år, doktorand vid Lunds Universitet och bor i Malmö. Jag tycker om att laga mat, men inte sån som innehåller kött. Däremot får det gärna vara billigt och jordnära. Jag inkluderar inte fisk och skaldjur i kött. Jag har ett intresse för nagellack som jag försöker förlika mig med. Egentligen tycker jag att nagellack är alldeles för banalt, och att det är en lite pinsamsak att vara intresserad av. Jag skulle hellre vara intresserad av att läsa politisk och filosofisk litteratur eller opera eller antikviteter eller något sådant. Filosofisk litteratur läser jag i alla fall på arbetstid. I övrigt försöker jag övertyga mig själv om att det är nyttigt att ha ett lite ytligare intresse också. Ett lite mindre prestigefyllt. Det går sådär. Jag äger 200 nagellack. Mitt favoritmärke är china glaze. För er som det säger något.

Det kan låta som att jag är väldigt feminin när jag beskriver vad jag ska blogga om. Det är jag inte vill jag passa på att påpeka. Jag är utöver nämnda ämnen intresserad av sånt som bräd- och rollspel. Open Source och C 64 i synnerhet och dataspel i allmänhet. Mest RPG och peka-klicka. Logik. Och annat som förtjänas att nämnas men som inte får plats just nu.

Välkomna hit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar