torsdag 19 november 2009

ibland ger dem åtminstone något att tänka på

Jag har just upptäckt en ny form av telefonförsäljning.

Telefonförsäljare: Jag vill tacka dig.
Ellika: Jaha?
Telefonförsäljare: Jo, för att det är så att du har fått hem ett hälskokostpaket från X.
Ellika: (tänker igenom postförsändelsen och kan inte riktigt minnas något hälsokostpaket) Det tror jag inte att jag har fått...
Telefonförsäljare: Det kan ha varit 2-3 år sen.
Ellika (Det var som fasen, vad de minns. Tänker igenom postförsändelser 2-3 år tillbaka och inser att jag de facto aldrig någonsin har fått ett hälsokostpaket hemskickat. Däremot har jag fått ett otal erbjudande om sådana men alltid tacka nej. Det närmaste hälskost hem jag har fått är nog teet som LKF skickade mig igår.) Nej, jag tror faktiskt inte att jag har fått något.
Telefonförsäljare: Ok, då får jag anteckna det. Hejdå.


Men om jg skulle ändra mig, och vilja ha ett paket nu, då kan jag alltså inte få det? Tydligen inte. Märklig strategi att bara försöka sälja till tidigare kunder som varit missnöjda och slutat och anse nya potentiella kunder okvalificerade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar