söndag 25 mars 2012

mina bästa... nagellack

Jag gillar nagellack. Lite mer än vad som kan tyckas sunt. Mina kollegor retar mig för det ibland, och jag har svårt att inte förstå dem. Det är tur att de inte vet att jag äger över 200 lack.

Men jag gillar såklart inte alla nagellack lika mycket. Det här är mina bästa:

Färg: Grön
Jag älskar gröna lack. Mitt första gröna ( i vuxen ålder) var China Glaze Starboard. Andra färger jag verkligen tycker om är korall, och till skillnad från de flesta nagellacksnördar tror jag, rött. Jag går däremot sällan igång på lila och gult och har för det mesta väldigt svårt för rosa. Turkost är nog den färg jag är mest ambivalent till. Jag älskar China Glaze for audrey men har svårt för OPI Fly.

Finish: Duokroma
Duokroma lack är mitt bästa. Och jag vet precis hur jag vill ha dem. Jag vill att det uppstår tydliga skiftningar mellan två, eller fler, färger, inte bara att flera färger finns där samtidigt. Jag kan sitta och titta på naglarna länge. Men det har tagit sig ett tag för mig att vänja mig. Jag har inget emot hololack, men jag går inte igång på dem som alla andra. Matta lack tycker jag är svårt och frostiga likaså.

Märke: China Glaze
Jag vet inte vad det beror på, men det är nästan alltid China Glaze kollektioner jag känner mest sug efter. Det finns många andra märken jag tycker är riktigt bra, men det är sällan jag känner så mycket begär efter deras lack. Jag är inte särskilt förtjust i depend, och tycker att många av makeup märkernas nagellack är rätt tråkiga.

Jag kan aldrig sluta leta efter: Quirky neutrals. Tänk China Glaze Fast Track eller butter Londons No more waity, Katie. Snälla men samtidigt knäppa lack. Jag är såld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar